Sevgiye hasret!...


Güvenli nerde dost – kardaş,
Hepsi karşında yok yandaş,
Oturup konuşacak hani sırdaş,
Kalmışım böyle sevgiye hasret!..

Yıldızlarda terk etti artık,
Kar var bir yere, bir gönlüme,
Yastığım taş, yatağım dağlar,
Gözlerim sustu, yüreğim ağlar!..

Dost dediğin ya kıskanır, ya satar,
Düşsen üstüne beş takla atar,
Kedi bile nankörse bu hayatta,
Olan olmuş, olacakları kim takar!..

Üzüm bile koruk olur dalım da,
Göremem gerçek sevgi yanım da,
İki kürek bir tek sandalım da,
Bir başıma ummanlara açılırım! ..

Yürü yalnız seni kim tutar,
Aşk’ın korkulacak yanımı var,
Yasak koyamazlar sevdalara,
Çekilmez değil bu yalnızlıklar!..

Aşk’ın olmasaydı o zaman tektim,
Gönül tarlama sevdanı ektim,
Kirlenen dünyaya nasıl direndim,
Bir kez gelip görebilseydin!..

Duruyor masamda cam sürahi,
İçini dolduracak gizli sanki,
Öyle bakar durur benim yüzüme,
O da benim gibi ilgiye hasret!..

Sevgiye hasret nice gönüller,
Zalimler sarmış dört bir yanı,
Acılara,sıkıntılara,ölümlere sebep,
Cehennemi dünyada yaşatıyorlar!..

Oysa sevgi dalları sarsa ruhumuzu,
Öfke ve nefretten kopsa insanlar,
Ruhunu özgür kılsa, bağışlayarak,
Dünya bile artık sevgiye hasret!..





Veysel Kimene

Sevda şairi

© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...