Bizim sokak insanları!


Mahsun ve soğuktur,biraz karamsar,
Sanki aynada yansıyan yüzüm, sokağımız.
Sessizlik çöker bütün gün-gece boyu,
Tüm kapılar örtük, camlarsa kapalı.
Yas mı tutuyorlar bilmem nedir?Yıllarca!
Bir sakinlik var. Öylece durgun ve sisli,
Benzer içimdeki küskün gönlüme.
Bir havalı dururlar şöyle bakınca,Oysa;
Çok can verdi toprağa daha verecek,
Akşam yatarsın, belli olmaz ki gelecek,
Neden o kibir bu insanlarda, hani derler ya;
“Sonradan görme, kendisi değil ebesi örme”
Yaşlısı sayılmaz, gencine yaklaşılmaz,
Çocukları eve kapalı sokağa çıkmaz,
Belki durgunluğun bundandır, kimsesiz oluşundan,
Canım gibi, canlarım da öylesine, Yada ;
Sevmemişsin taşınan insanlarını,özümseyememişsin.
“Bunlar komşu değil, bir lanet” der halin!.
Üzülme sokağımız, biz varız seni çok sevecek,
Gün gelip kendi halini onlarda görecek,
O zamana kadar kim bilir, kimler ölecek.
Adam değil bizim sokak insanları!..Haklısın;
Kabahatli benim, hep sevecen bakmıştım,
Baktılar, mal-mülk-para, göremediler, menfaat yok!
Kıvır yavrum çingene Ali, bir geriye, bir beriye,
Dediler:” Bu adam burada ne arar, bizde para çok.”
Çok para eder mi adamı insan!..Oysa, insan gibi;
Gün ola ölmüş küçük bir kediye yansan!..
Bir su koysam dahi kaba taş atıp devirirsin,
Kendini adam sanma adamlığı ne bilirsin.
Bari havamızı atalım ya kâr-ya zarar,
Bu adam fukara gibi aramızda ne arar!..
Zaman gösterir, ne olacağını toprağın üstü-altıda var,
Mahalleyi doldurmuş bir sürü çobansız davar.
Olan sana oldu sokağım, sen insansız kaldın;
Bir bana, bir kendine yandın. Ben de yalnız sana yandım!...
Sana yandım sokağım, yalnızca sana…..

Veysel Kimene

Sevda şairi

© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...