Düğünümüz var, buyurun gelin!…



Sevda yakmışsa seni-beni, düşmüşsek ataşa,
Baş  değerse baş başa,  bakılmaz yaşa-başa,
Kartlarımızı yolla, eşe-dostta cümle kandaşa,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Bitereydik bu özlemi, kim kime ne karışır,
Dostum, dostum, düşmanlarımla da barışır,
Bir bütün olur gönül, bilmediğiyle tanışır,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Diller kilitlenir, söylenecek hiç söz kalmaz,
Vatanın bağrım oldu, yar vatansız kalmaz,
Masamda bir çiçeksin,  güllersiz hiç olmaz,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Kömür karası kaşlarınla, gözlerin de aynı,
Saçın teli siyahtır, dünyadaki geceler aynı,
Özlemektir dokunmalarım, hasretim aynı,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Sensiz bomboştum, kaç gecedir Eylül bakışlım,
Halılar dokumuş o oyalı  ellerin, türlü nakışlım,
Kördüğümümsün, kopamam, taktım - takıştım,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Davul - zurna eşliğinde, gelin gelir atın üstünde,
Onca kışı aştık şimdi yaz, yazda murat üstünde,
Son durak kaçmaların bu, artık yerin el üstünde,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Balayı hiç bekleme, buralar köy yeri, var el alem,
Kapı önünde bekleyen çok, doldular cümle alem,
Kimi sırta vurur, kimi teper, düğün olur bir alem,
Düğünümüz var, buyurun gelin…

Veysel Kimene
 Sevda Şairi
(Kemal Yenice)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.



18/09/2018


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...