Seni düşününce hep İstanbul gelir aklıma!..


Bazı hükümdarlar atarmış insanları ateşe diri diri,

Ağır vergi yükleri, işkenceler, feryat-figan, her zaman;

Zulme gelmiş Peygamberler, Fetihler ve Cumhuriyet,

var etmeye yaşatmaya, dur demeye haksız acılara…

Senin aşkında bana zulüm-işkence ve acı dolu,

seni fetih etmek istiyorum, son vermek sensizlik acılarına,

bir Fatih kadar cesur yada seçilmiş değilim yada

asker cümlelerim yok seni fetih edecek kadar…

İlgisizliğin bir sur gibi durur önümde, yıkasım var, istiyorum

kelimelerden bir Ulubatlı Hasan yaratsam diksem aşkın bayrağını,

kalbinin en yüksek yerine yada hain olumsuzluk okuyla

vurulup düşsem zira; Sensizlik o kadar zor ki bunu bir anlayabilsen.

İşte bu yüzden; Seni düşününce hep İstanbul gelir aklıma!..

Yada ilk tanıştığımız yer olarak görürüm, anılarıyla dolup taşan,

bazen bir sahil gezisi; Bazen de Florya da plajda, her şeyi ile güzel

İstanbul senli. Bir gün felekten gün çalıp gelmiştim mavi trenle,

Beklemiştin garda, nasılda fark ediliyordun onca insan arasında,

Heni bir asker türküsü vardır ”Haydarpaşa Garında, anası var yanında,

Bekledim de gelmedi, zona çıksın boynunda” yani öylece kalabilirdim,

O türküyü yaşatmadın ya, şimdi sensizde olsa katlanılırlığım var en azından.

İyi ki gelmiştin, bana atılıp: “Özledim be seni” dediğini

Anımsıyorum. Gülüşünü, bakışını, hele sesini tıpkı; Bir müzik gibi,

okşayan, ruhuma şifa veren, gıdasını alıyordu ruhum seninleyken;

İşte bu yüzden; Seni düşününce hep İstanbul gelir aklıma!..

Benim için bir başkadır İstanbul; Dervişler-Evliyalar-Yazarlar- Şairler

Kenti, ilham verici - iten bu derin ve arzulu isteğe yani; “sevmeye”

Her biri ilham bulmuştur güzelliğinden, neler yazılmıştır adına sayfalarca,

Ne şarkılar-türküler söylendi ardından, benim de sana söyleyesim var.Çünkü;

Sende İstanbul kadar güzelsin, onun kadar ilham verici, onun kadar çekici,

Yüreği aydınlanıyor yanında insanın, dili tutulup, kalbi konuşuyor.

Her bakışta-her gülüşte bir roman-bir şiir yazasım gelir yazarlara-şairlere inat.

Bunun içinde severim İstanbul’u, senin ona benzediğinin de katkısı var.Ve;

İşte bu yüzden; Seni düşününce hep İstanbul gelir aklıma!..

Veysel Kimene

Sevda şairi

© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...