Allah'sız olmak!..


Allah’sız olmak!..


Kimse anne ve babasını seçerek bu dünyaya gelmez, kimse engelli doğacağını bile bile hayata gözlerini açmaz, Engelli olmak kusur değil bir farkındalıktır, engelli kişi farkındalığının farkına varınca hayatın zor yanını hissedecek; ancak engelli anne-baba daha fazla hissediyor..

Kızım Elif Senagül Yenice %90 otizm raporlu, bu çevremde biliniyor.
Toplumda dışlanıyoruz, bir parka gitsek tuhaf tuhaf bakıyorlar, acayip davranıyorlar, otizmli kızımın davranışlarını eleştiriyorlar, hemen devreye girip özel durumunu açıklayınca kenara çekiliyorlar.
Fakat bizim komşu olan, 13 numarada oturan Ali İnan ve eşi Ümmühan inan öyle değil, kapısı duvarımıza bakan evdeler önlerinde yol var çocuklar oynar.
Bazen “Kemal abi, elifi dışarı çıkar oynasın” der; ama çıkarınca da torunlarını dizginlemez çocuktur; ama aralarına almadıkları gibi Elifin yüzüne tükürüyorlar, Elifin annesi kendini zor tutmuş çocuktur diye...Bu çocuktan ne istiyorsunuz Allahsızlar!..

Tuhaf tuhaf bakarlar..Çocuktur dersin bir ses çıkarmazsın, iki ses çıkarmazsın bu kadarı da yeter artık!
Geçen gün yine terbiyesizlik yaptı torunları, bizim duvara taş atıyorlar, gizli gizli bakıp deli-manyak diyorlar..Torunları bunu yaparken sessiz davranıyorlar..

Bende kızdım” Eşek sıpaları” falan dedim..Hiç aldırış etmediler...

Tekrar 02/09/2019 günü akşamı, gece gece bahçede yürüyüş yapıyoruz, çocuk aramızda oynamada yine torunları pislik yaptı, biz bahçedeyken lüzumsuz laflar, bahçede doğru duran çocuğa ne sataşırsınız, çek yanına torununa sahip çık adi insanlar.
Dayanamadım bağırarak duvar ardından “Hayvanlar” dedim, “Allah bin türlüsünü başınıza versin” dedim, oradan torununa kızacağına “bağırma lan” diye bana kafa tutup bağırıyor,  ulan Gavur Ali, hemen anahtarı alıp garaj kapısını açıp, yanlarına vardım, ayaklarını uzatıp oturmuşlar çay içiyorlar..”Derdiniz ne sizin, ayıp değil mi, çocuklara sahip çıkın” dedim..
Kafa tutuyor bir de... Alçak gavur Ali olduğunu yıllar önce farkına vardım...Pisin, adinin biri, şımarık işçi emeklisi, malı var mülkü var, şımarığın biri zaten..Kendileri Ayaşlı, oğluna-kızına- eş ve dost akrabalarına havalanıyor.Horozlanıyor birde..Bizi garip buldu ya Allahsız!..

Güya Namaz kılarlar, hiç alakası yok, Cumasını kaçırmaz; ama  insanlık fukarası, torunlarına bağıracağına beni kızdırmaya çalışıyor...
Bana kafa tutuyor..Neyse ileri geri konuştum..Yan komşu geldi eve döndüm; ama sinirim geçmedi beddua beddua üzerine, sakinleşmeye çalışsam da gece yarılarına kadar uyuyamadım bahçede volta attım..

2001 yılının  Mayıs ayında bu mahalleye geldik, yaklaşık 18 yıldır bu mekandayız temel komşuyuz birde.. İlk geldiğimde de oğlu-kızı bunun geleni-gideni yok diye takılırdı, cahilliğine verirdim; ama benim engelli çocuğuma deli-manyak muamelesi yapmalarına çok canım sıkıldı...

”Oğlundan-kızından çektiğimiz yetmedi, şimdi de çocukları, torunların mı ortaya çıktı” dedim. Komşularda şakaya verdiler. Alçaklığın bu kadarı fazla İki evin, iki araban malın,eşin dostun olabilir; ama önce insan olmayı öğren, bu gün banaysa yarın sana, İnşallah Allah cc. Hu onlarında gülünecek alay edilecek yanları olur....Bin türlüsü başlarına gelsin... Amin ec main...

Birde kabadayılık taslıyor, ya sen kimsin, yukarıda Allah var içini dışını kalbini bilir çıkmaz mı sanırsın senden, çocuklarından da çıkar..Alaycı  kikiriğin biri vara yoğa gülen şişmiş bir Allahsız!

Bir daha pislik yaparsa, Cumhuriyet  Savcılığına vereceğim bu defa; yemin billahi ettim; elim yine boş olur belki sonuçta, derler  adları çocuk!

Sahip çık çocuğuna- torununa kardeşim, sen bizim huzurumuz bozamazsın, biz kendi halinde mütevazi bir aileyiz Allaha sığınıp geldik bu mahalleye, maddi yada manevi bir kötülüğümüzü gördün mü, bir zararımız dokundu mu hep pislik senden, dayına emmine güvenerek bunlar yapılmaz..Bizi dışlamaya hakkın ve selahi yetin yok..Bir derdin varsa benimle yüz yüze konuş..Gavur ruhlu alçak insanlar..Bunlara Allahsızlar demeyim de ne deyim?

Bunları içimi dökmek için yazıyorum, Komşunun da hayırlısı ne deyim başka..

Allah cc. Hu daima; komşu şerrinden muhafaza edip, engelli yavruma  sağlık, bizlere de dayanma gücü versin..


Selam ve saygılarımla,



Veysel Kimene
Sevda Şairi
(Kemal Yenice)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...