Bunlar hep eskidendi!....



Tozlu yollar vardı, at boku-sidiği kokan,

Taşlı yollardı onlar, faytonu-at arabasını  zıplatıp-sıçratan,

Yol kenarları söğüt dalları ve iğde ağaçları ile doluydu,

Oradan geçenler acıktığında, mide sızısını dindirsin diye dalında iğde 
Dolu ağaçlar…


Küçük mezarlıklar oluşurdu, bol ağaçlı, yakın yerler  de, 
“Uzağa gitmesin yakınlarımız, yanı başımızda gömülü olsun”

Diyenlerimiz vardı…


Bazen, orta yerinde, geçmişten kalan eski bir kümbet bulunurdu bu mezarlıkların, 
Kuşların bir nevi barınağı olur, ya da gece içki içen gençlerin sığınağı olurdu bu kümbetler…


Bir gece, açık hava sinemasından çıkıp evin yolunu tutan insanlar,

Mezarlık yakınından gece gece geçerken durur, bir süre dua ederdi yatanlara yada yakınlarına…


Yürüdükleri yollar;

Dar ve huzurlu, yeşillikler le dolu “keçi yolları” dediğimiz,

Su yolları idi…


Eskiden vardı  tüm doğallık ve güzellikler, kavak sesleri ıslık çalar gibi, 
Sesiyle sessizliğe karışırdı, adeta eşlik ederdi,

Cır cır böceklerine,

Çekirge seslerine….


Radyoda ki bilinmeyen şarkıları dinler, söyleye bildiğimiz melodileri mırıldanır,
Gesi bağları türküsüne eşlik ederdiler o insanlarımız…


“Gel bir kahve içelim” ‘in yerini, kibir, kendini beğenmişlik ve 
Kasılmalar aldı...


Aşklarda farklıydı o zamanlar da, tanrının şahit olduğu aşklar, 
Destansı ve de özü temiz aşklar.

Sevmek güzeldir der geçerdi o zamane insanları, hazır olduğunda 
Aşık olmayı bilirdi, yalnız kaldığın da değil…



Ben de aşık oldum ama ona hiç sarılmadım, hiç öpmedim, kokusunu 
İçime hiç çekemedim ve onu hiç benimle hissetmedim. 
Bunları yapamamışken nasıl aşık oldum bende bilmiyorum!...


Eskidendi aşklar!...Eskidendi güzellikler…


Eskidendi yaşamlar…


Eskidendi mutluluklar…
Dayanışmalar…Komşuluk ve akrabalıklar…


Eskidendi bunlar hep işte!


Bunlar hep eskidendi!....



Veysel Kimene

Sevda Şairi

(Kemal Yenice)


© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

13.01.2013

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...