Hep İstanbul gelir aklıma!..




Bazı hükümdarlar atarmış insanları ateşe diri diri,

Ağır vergi yükleri, işkenceler, feryat-figan, her zaman;

Zulme gelmiş Peygamberler, Fetihler ve Cumhuriyet!
Var etmeye, yaşatmaya, dur demeye, tüm haksız acılara…



Senin aşkında bana zulüm-işkence ve acı dolu,

Bu yüzden haklı olarak, ben de fetih etmek istiyorum,
son vermek sensizlik acılarına.
Gerçi,
Fatih kadar cesur ya da seçilmiş değilim,
Asker cümlelerim yok, seni fetih edecek kadar…



İlgisizliğin bir sur gibi durur önümde,
Yıkasım var.
İstiyorum kelimelerden bir Ulu batlı Hasan yaratsam,
Diksem aşkın bayrağını kalbinin en yüksek yerine.
Hain olumsuzluk okuyla vurulup düşsem.
Surlarının ötesine doğru.

Anlatırken bunları, İstanbul geldi aklıma!..





İstanbul senli!
İlk tanıştığımız yer olarak görürüm, anılarımla dolup taşan,

Bazen bir sahil gezisi; Bazen de Florya da plajda!..

Her şeyi ile güzel bir günde, gelmiştin mavi trenle,

Buluştuk garda, nasılda dikkat çekiyordun onca insanın arasında.
İyi ki gelmiştin, be gülüm!..

Bana atılıp: “Özledim be seni” dediğini

Anımsıyorum.
Gülüşün, bakışın, hele sesin,
Tıpkı; Bir müzik gibi.

Okşanan  ruhum, şifa veren sesinden, gıdasını alıyordu.
O günleri andıkça,
Hep İstanbul gelir aklıma!..


Benim için bir başkadır İstanbul.
Dervişler-Evliyalar-Yazarlar- Şairler Kenti,
İlham verici – iten, bu derin ve arzulu isteğe yani; “sevmeye”

Niceleri ilham bulmuştur, şehrin güzelliğinden,
Neler yazılmadı ki adına sayfalarca,

Ne besteler düzenlendi…


Sen de  “İstanbul “ kadar güzelsin!
Onun kadar ilham verici,
Onun kadar çekici.
Yüreği aydınlanıyor yanında insanın,
Hele yokluğunda.
Dili tutulup, kalbi konuşup,


Bir roman-bir şiir yazmak gelir içten,
Yazarlara-şairlere kıyasla…

Onda seni gördüğüm için severim İstanbul’u,
Her bireyin, nesnenin bir sürü kusuru var, ama kusursuzdur İstanbul!
Benim sevgim kadar!…



İşte bu yüzden;

Seni düşününce,
Hep İstanbul gelir aklıma!..



Veysel Kimene

Sevda şairi

(Kemal Yenice)

© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.


27.05.2011

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...