Aytaç Arman!..

Bu gün üzgünüm; eskiye gitti düşüncelerim! Henüz 17-18 yaşlarındaydım İstanbul’u görmek orada gezmek hayalim vardı nitekim bunu bir vesile ile gerçekleştirdim.
Bazı semtleri görmesem de isim lerini biliyordum, Haremde otobüsten indikten sonra Araba Vapuruyla karşıya Kadıköy'e geçtim, ilk rastlamam bir büfe dibinde sandalda balık ekmek satan kişilerdi aldım ve o lezzeti denedim..
Daha sonra merakım Beyoğlu'nu Taksimi gezmekti, sora sora buldum derken ihtiyaç giderme gayesiyle Camiye gittim çıkışımda cadde üzerinde ayakta birini beklercesine dik duruşuyla o vardı, Kim mi tabi ki o Aytaç Arman!..
Üzerinde kahverengi deri mont ceket, gri pantolon, düzgün taralı siyahımsı koyu  esmer saçları, dik duruşlu, kibirsiz, sade bir vatandaş edasıyla dikili duran Aytaç Armandı!..

Onu Flim ler de görmüştüm tanımamak mümkün mü, hafif yaklaştım ama fazla sokulamadım sadece hayretle onu izledim, sonra bir arkadaşı araçla geldi  onu bekliyormuş ki, aracına binip, kaldırımdan öylece uçup gitti!..

Hafif güz mevsimiydi; Üzüm, Kavun- Karpuz zamanı, malumunuz seyyar meyve satıcıları ve tavuk pilav satıcıları mevcuttu o civarlarda... Ben de biraz ondan, biraz bundan alıp, açlığımı gidermek istedim ve elimdekilerle en yakın kıraathaneye girdim; yanında çay iyi gider düşüncesiyle..

Bir köşeye çekilip gazete parçası üzerine yaydım ki tam karşımda kimleri göreyim!.. Evet Üvey kardeşim İhsan, Üvey Halamın oğlu Hacı ve çocukluk arkadaşımız Kürt Osman'ın oğlu takmaz lakaplı, Yaşar! Beni gördüler tabi, bir arkadaşlarıyla okeye tutuşmuşlar. Beni fark edince yanıma geldiler, beraber        oturduk uzun bir süre. Öteden- beriden sohbet esnasında Aytaç Arman’ı  araya sıkıştırdım, bizimkiler de: "bu ne ki biz seni sanatçı kahvesine götürelim "dediler ve çıktık.

Günlerden Pazar idi; çünkü onlar işte değildi; Hacı ve Yaşar Konfeksiyonda terzilik yapıyordu, neyse dediklere yere gittik, o muhitte sokak arasında gezeleyen Yıldıray Çınar, İrfan Atasoy gibi bir çok Flim camiasının ünlüleri ve figüranlarını gördüm, kıraathanede  birer çay içip oradan ayrıldık!

Tahta kalede kaldıkları kiralık mekanda onlarla bir kaç gece kaldım, onlar işe gidiyor, ben de; akşama kadar İstanbul ora, İstanbul şura gezdim doya doya, daha sonra onlarla vedalaşıp Ankara/Kırıkkale ye yani evimize geri döndüm..

Aytaç Arman rahmetli olmuş! Bu gün öğrendim. Bendeki bu anı içimi gıdıkladı ve paylaşmak istedim, değerli çok efendi bir şahsiyetti severek Flim leri ni izlerdim bazıları gibi kendini hiç bozmadı. Ruhu şad olsun Allah cc. Hu, gani gani rahmet etsin..İnşallah Yüce Allah katında hak ettiği yeri bulur, güzel insanların varacağı yerin, her daim iyi bir yer olacağı kanat indeyim...

Küçük bir anımdı paylaşmak istedim..

Dost kalın, sevgiyle kalın..