Sevdalı adım!..




Hayatım yüze gülmez ki yarsız,
Gündüzler üzüntülü geceler yasta,
Elveda her yaza, bahara da elveda,
Sıçrayıp çıkmaz talih, çukur bir tasta...
  
Bulut bulut yükselir, feryadım ahım,
Ney leyim gözleri, aşkı çiviyle çaktı,
Sabah güneşi gibi gülseydi yüze,
Sürüdü ardına, bu kalbi taktı...

Nice üstün duruşlar taşıdılar,
Şefkati yüzden okunan gamzeler,
Katmer gül hası gibi görünürler,
Dinle duyulur, şakrak sesli gamzeler...

İnsana gülümsemeye dursun,
Tereyağı gibi erir, buhar olurum,
İki ateş yanar, iki yanakta,
Ateşe dokunmadan, ben kül olurum...

Karanlığı parçalıyor, akşamın yıldızları,
Bakarsan görürsün, gece gülleri,
Şu  gamzeleri nerede bulabilir insan,
Baktıkça olursun, şey da bülbülleri...

Bir çağlayandır ki doldurdu yüreğimi,
Alev alev yanan, yakan gözlerle,
Bana aşka dair bir dünya verdi,
Aşkın sihrine değmiş o gamzelerle...

Varacağı yere vardı, yaş kemali buldu,
Onca geçen yılları, boşamı yaşadım,
Çileler ekti toprağıma o gamzeler,
Kime sorarsan sor, sevdalı adım!...

Veysel Kimene
 Sevda Şairi
(Kemal Yenice)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Bir insan yürekten, iki kere vurulmaz!..