Kaderin matematiği!..


Kaderin matematiği!..

Sevgi kutsaldır; çocuklar anne ve babadan öğrenir hayatın ince yanlarını, annem ikinci evliliğini yaptığında 9-10 yaş arasındaydım, ilk okul 3 e Kırıkkale Çalılı öz ilk okulunda başladım..

Yıllar geçti üvey baba denmez; ama lafın gelişi! Rahmetli Osman babam beni çocuklarından hiç ayırt etmedi bir tuttu, ondan çok şey öğrendim..

Yıllar sonra fıtık ameliyatı olmak için (zor bir ameliyattı) Almanya’ya kızı Hatice ablamın yanına gitmesi gerekti...Her yıl muntazaman kurbanını keserdi hiç aksatmadan bende her zaman kurban keserken yardım eder, bir yerlerinden tutar ona destek olurdum..Diğer çocukların evleri ayrı olduğundan kardeşim İhsan ile ben yanındaydık..


Doğumumdan beri bir çok ölümcül hastalık atlatmışım! Bu yüzden doktor İsmin  gücü adına bana “Yaşar” adını takmışlar, o gün, bu gün, ailem olsun, çocuklarım olsun hep “Yaşar” der..Hatta engelli Kızım Elif bile “Yaşar abi” diye çağırır..

Konu bu değil tabi; asıl konu; Gitmesi  gerekli  Almanya için rahmetli Osman babam “Yaşar iyi kötü benim kurban kesişimi biliyorsun bir şeyler öğrendin bu yıl kurban vekaletimi sana veriyorum, annenle gidin alın sen kes” dedi..”Olur baba “dedim ve ilk defa adına o yıl kurbanını kestim hatasız olarak!...Fakat dönüşte ameliyat olamamıştı bazı sorunlardan...

İkinci anımsa;

Kalpten kalbe yol gider; bir gün iş yerimde arkadaşlar resmi iş için Kırıkkale Barut Fabrikasına gidiyorlardı içlerinden gelmiş Allah tarafından” Kemal gelirsen sende gel “dediler,  kabul ettim Siyah Tofaş la Kırıkkale ye gittik, arkadaşlar” bir kaç saat sonra seni Cumhuriyet meydanından alırız” dediler.. Onlardan ayrıldım amacım Rahmetli Osman babamı görmekti; ancak eve vardığımda Rahmetli Makbule halam ile bazı kalabalık oturuyorlardı, babamı sorduğumda “SSK hastanesinde ameliyat olacak” dediler..

Bir koşu söz konusu hastaneye gittim ve ameliyat öncesi görüştüm hal ve hatırını sordum vedalaştık.. Aradan 2 hafta geçmedi ki, Rahmetli olduğunu öğrendim, çok üzüldüm, o görüşmemiz oldu, iyi ki de oldu!
İçimden bir ses “Geri dön Helal laş” dedi; ama ölümü yakıştıramadım, çıkışımda geri dönüp “Hakkını helal et bana baba” diyemedim,  o ukde hep içimde kaldı...

Niye mi anlatıyorum..Sevgi, saygı kutsaldır, Allah cc Hu bağı koparmaz! Bir vesile ile beni ona kavuşturdu,  bu hadise  son vedamızı oldu..

Nur içinde yatsın, Mekanı cennet olsun. Allah cc. Hu taksiratını affetsin. Hakları büyük ve çok,  üzerimizde, bilemem; ama,  inşallah, tüm emek ve hakları helaldir..Birbirimizi hiç kırmadık, hep onu dinler, sözlerini tutardım..

Değerli dostlar; Babalar gününde aklıma düştü paylaşmak istedim..
Sürçü lisan ettimse af fola..
Bu arada;

Kaybettiklerimiz bizim hep eksik yanımızdır; Ahirete intikal eden babalarımıza Allah'tan rahmet dilerim; Yeri geldiğinde bir abi, bir kardeş, bir arkadaş; bazen de annelik eden; hayattan alınan her türlü darbeye karşı, adeta kalkan olan tüm babalarınsa, babalar günü günü kutlu olsun..

Selam ve saygılarımla,


Veysel Kimene
Sevda Şairi
(Kemal Yenice)

16/06/2019






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...