İlahi adalet!..


İlahi adalet!..

2014 yılı Ramazan ayı yaklaşıyordu, emeklilik işte bazen yetiştiremiyorsunuz gelir gidere eş değil!..

Konu bu değil tabi Bölge Pazarlarında pazarcılara sabah kahvaltısı(sıcak çorba) ve öğle yemeği (patates kızartması+Kasap köfte)veren Hayrettin isminde Kars'lı bir arkadaşın yanında günlük 30 TL yevmiye ile iş buldum..

Çalışmalar devam ederken Cumartesi Eryaman-Devlet mahallesi pazarı kurulmuştu sabah çorba hazırlığı yaparken  Karşımızdaki Marketten çıkanların market arabasına araçlarına kadar götürüp yardım eden Ahmet diye özürlü bir kardeşimiz vardı. Aldığı üç beş kuruş bahşişle bize sabahları çorba içmeye gelirdi..

Günlerden bir gün Yanımızda Bey pazarlı yeşillik satan Pazar tezgahının sahibi bu Ahmet dediğimiz arkadaşa deli muamelesi yaptı bizzat onunla oynadı, derken çocuk benden yaşça küçük 30 ların da falan..Kaçarken o şahısların kamyonetlerinin dikiz aynasına kafasını çarptı ve can havliyle aynanın altına bir tekme savurdu gördüm sendeliyordu hemen koluna girip el yüz yıkaması yaptım su falan içir dim sakinleştirmeye çalıştım arkasından bir sıcak çorba vererek dikkatini dağıttım kafa baya şişmiş fakat hissetmiyor gibiydi canı yanıyor ama canı berkti!..

Ertesi hafta Cumartesi aynı tezgah yine yanı başımızda kuruluydu her zamanki gibi, tezgah sahibi yaptığından üzüntü duymuş ve Hayrettin'e  gelerek şunları anlattı: “ Hayrettin abi Ahmet'e keşke takılmasaydım, akşam eve giderken kamyonetle kaza yaptım, behçemdeki ahırda damızlık boğam vardı çatladı öldü, tam 5.Milyara yakın zararım oldu, inanamadım, çocuğun günahını aldım, başım yandı  mutlaka ondandır diye düşünüyorum”  
Hayrettin bey ona dönerek: Arkadaş, senin işin sebze yeşillik satmak ne diye uğraştın elin garibiyle” dedi..

Bunu kulaklarım duydu ve olaya şahit oldum, sonra yanı başımızda bulunan kamyonetine baktım ne göreyim, Allah sizi inandırsın tam Ahmet'in tekme savurduğu yer, kaza neticesi bir kafa büyüklüğünde çökmüş, kim bilir çarptığı araca ne hasar yaptı, neyse; gözlerim bu hadiseye şahit oldu!..

İster inanın, ister inanmayın; ama gerçekten "İlahi adalet" var, düşünmeden hareket etmeyelim, kimsenin günahına - vebaline girmeyelim, ne demişler:
-” Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner” 
-“Alma mazlumun ahını, çıkar aheste aheste”
- “Etme - bulma dünyası” ve de “Kim ne ederse, kendine eder, kendi çukurunu kazar”

Değerli dost ve arkadaşlarım öylesine içimden geldi yazdım...

Bazen kulağa küpe, bazı şeylere engel olur...

Aman dikkat!..” İlahi adalet “ var!..

Selam ve saygılarımla..

Veysel Kimene
Sevda Şairi
(Kemal Yenice)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...