Adam ve kırlangıç hikayesi!




Günlerden bir gün kırlangıcın biri bir adamın penceresinin önüne konup adama şöyle demiş: “Lütfen beni içeri al. Artık soğuklar da başladı. Dışarıda kalamam biliyorsun. Ben  sıcak havalarda yaşayabilirim sadece. Beni içeri almazsan başka sıcak ülkelere gitmek zorunda kalırım. Lütfen beni içeri al  da burada kalayım. Birlikte yemek yer, omuzuna konar seni neşelendirir, sana yarenlik ederim. Hem sende benim gibi yalnızsın.”
Adam ona: “ Git başımdan! Ben yalnız kalırım” demiş ve kuşu kovmuş. Kırlangıç bu cevap üzerine üzüntülü bir şekilde uçmuş ve uzaklara gitmiş. Kırlangıç uzaklara gittikten sonra adam pişman olmuş. Pişman  olmuş ama iş işten geçmiş. Sıcaklar başlayınca yine gelir diye beklemeye başlamış. Yazın gelmesiyle kırlangıçlar da  gelmeye başlamış; ama onun kırlangıcı gelmemiş. Sonunda adam, bir bilge kişiye gelmiş. Bilge kişi ona: “kırlangıçların ömrü altı aydır evlat, hayatta bazı fırsatlar vardır, ömründe insanın eline bir defa geçer ve değerlendirmez sen uçup gider.” demiş


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...