BİZ KIRŞEHİRLİYİZ!..


Biz Kırşehir'liyiz...

-BİZ KIRŞEHİR’LİYİZ!....
-Dostluktur, KIRŞEHİR.
-Kardeşliktir.
-Bize gidelimdir, bizde yiyelim, bizde kalalımdır.
-Sevgidir, KIRŞEHİR.
- Denizini, boğazını, sahilini değil, sebepsiz yere seversin KIRŞEHİRİ...
-Tıpkı anneni sever gibi karşılık beklemeden...
-İçindeki "Anadolu hamurunu" kaybetmeyen tek şehirdir.
-İŞTE BU YÜZDENDİR Kİ, BAZI YERDE DOSTTUM DEDİKLERİNE,
-BİZ KIRŞEHİR' DE "KARDEŞ" DERİZ !
KARDEŞ BİLİRİZ...


Öyle sanır!..


Eşek ölür semeri kalır, insan ölür eseri kalır....
Eşek karakteri olanın, insan olması zaman alır...
Bilmez kapılmıştır dünyaya, sanır ki bana kalır...

Zaman gelir de, azrail dayanır kapıya onuda alır.
Döner bakar ki ardına, bir sürü ettiğiyle kalır...

Var olmayı isteyenler, havadan-sudan  ilham alır,
Yazar bir kaç  kelamı da adı cihanda "Şair" kalır...

Şairleri, tanımak isteyen, var ettiği eserlerini alır,
Veysel' ler, Neşet' ler yok olsa da geriye eserleri kalır...

Onlara öldü derler, öldü sanmayın, kanan, öyle sanır...





Saygıyla...

Veysel Kimene
Sevda Şairi

(Kemal Yenice)


Kırşehir
İkinci vatanın neresi dersen
Erzurumdan sonra yurdum Kırşehir
Budur geleneği töresi dersen
Sofrasında bağdaş kurdum Kırşehir
Terme kaplıcası şifa kaynağı
Kaman,Mucur,bir de var Çiçekdağı
Sende bulunur mu nar dinekbağı
Kaman cevizini kırdım Kırşehir
Kimse tarihini unutmaz haşa
Garipname yazmış bak Aşık paşa
Usta şekil verir has mermer taşa
Kalfaydım yanında durdum Kırşehir
Kırşehirde derler Nörüyon gardaş
Bozlağın ustası Muharrem Ertaş
Çekiç Ali,Neşet bizlere sırdaş
Abdal meclisine girdim Kırşehir
Ahi Evran Veli esnafın piri
İnce ruhlu şair Ahmed Gülşehri
Ozanlar diyarı açmış gülleri
İçinden bir tane derdim Kırşehir
Süleyman Türkmani Ahi müridi
Şemsi Yastımanda sende bir idi
Sana karşı minnet borcum var idi
Biraz olsun ben de verdim Kırşehir
Petlasın dumanı çıkar göklere
Caca Bey taht kurmuş hep gönüllere
Ahi kültürünün merkezi nere
Gönül gözü ile gördüm Kırşehir
Osman öğretmene iş veren kimdi
Kaşığı içinde aş veren kimdi
Böyle bir vefalı eş veren kimdi
Her zaman kendime sordum Kırşehir
Osman Alpsoy

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...