BES!..




BES (Bireysel Emekllik Sistemi)


Geçenlerde maaş aldığım Ziraat Bankası çalışanlarından memur Zafer bey:

“ Abi, seni ikinci bir emekli yapalım, kampanya var ayda 100 TL kesilecek, %25 Devlet katkısı,  iki yıl sonra geri çekersin dilersen ya da 11 yıl sonra  ikinci bir emekli maaşı sana” güldüm ve onay vermedim niye mi?

Memuriyetimin 10’cu yıllarında Anadolu Sigorta o yıllarda iş yerlerimize öyle bir sık gelirdi ki her kesi sigortalamak için bir sürü söz sarf ederdi..Efendim  “ 11 yıl sonra paramız bilmem kaç milyon olacakmış, ister maaş ya da isteğe bağlı toplu para alarak ihya olacakmışız ” falan bir sürü dala vere!
Nitekim o yıllar diğer arkadaşlarla birlikte memura uyduk ve aylık 100 TL, Devletten  %25 geri iadeli kayıt olduk, önce cazip geldi..

Tam bu 11 yıl sürdü sürekli takip ettim makbuzları bir fiil sakladım ve sıkı muhafaza ettim ki risk almayayım. Bu bir prensip meselesi; Tüm (.Elektrik-Su-Doğal gaz-Banka kredi yada Kredi kartı ödeme makbuzlar.v.s dosyalar ve saklarım. )Halâ geçmiş yılların makbuzları mevcuttur.
Neyse; zaman nedir ki göz açıp kapayana kadar geçer. 11 yılı tamamladık bir fiil, bankadan bir yazı geldi 64 Milyon nakit yada küçük maaş tutarıyla emekli yok dedim ve 64 milyonu aldım..
Hani milyonlar geçecekti, aldığım miktar o dönem aldığım maaşın 8’de biri bile değildi!
Baktım çar çür olacak hemen Pazar Pazar ikinci el oto pazarına gittim ve 450 Milyona Murat124(Hacı Murat)pazarlığı yapıp aldım.

Araç bedlinin geri kalan kısmı 386 Milyonu Borç –harç-krediler v.s derken tamamladım.
Asıl konu şu umut ve hayallerimiz ne oldu, 11 yıllık birikimimdi ama aldığım aracın 7’de birini bile zor karşıladı..

Bence bu tür uzun vadeli vaatlerin getirisi bu!

Zafer beye dedim ki: Yap bir kıyak, ayda 100 TL. Taksitle bana kredi ver 48 ayda geri al, hiç değilse bu gün  itibariyle işe yarar!..
Sizce de doğru değil mi?

Saygılar..


Kemal YENİCE
11/01/2018

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...