Bu nasıl gönül, canıma düşman!...





Bakışların yetmişti, garip canıma,
Bir kez daha yanaş, gelip yanıma,
Harika sevdayı koydum kanıma,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Ayrılık hasreti  tek tattığım tadım,
Kapıldı yüreğim almadım yardım,
Yüzünü  göremem içten feryadım,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Yüz, kaşın -  gözün çıkmaz aklımdan,
Zemheri yeli vurdu, çıkar bakımdan,
Dünyaya anlattım,  çıktın saklımdan,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Rastgele düşünme aşkı kıyasla- oranla,
Rodos görmüş kıyı gibi,  yıkıldım anla,
Aşk günahı işledimi, anlarsın zamanla,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Kokun kalmış bende etme sen gurur,
Etkisi öyle çok ki, tutar çöle  savurur,
Kıvılcıma dönüştü,  yakar - kavurur,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Taşıdığım yük değilki, sevdalık sesin,
El alem  bir çılgın, bir mecnun desin,
Kalbim gör der, bilmedim neredesin,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Gülüşlerinle aşkı bende başlattın, 
Kalbe dolan bu aşkıma  taş attın,
Ayrılıklar yoktu bende, yaşattın,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Ad üstüne ad yazıldı mı  silinmez,
Dertler  yumağıyım elle örülmez,
Sevda denen şey, gözle görülmez,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Acıları-hasretleri mevlam mı yazar,
Yazdımı içine, çok  derinemi  kazar,
Ozanlar -aşıklar almışlarmı intizar,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...

Gönlün buz tutmuş tövbe erimezsin,
Dikine gidersinde,  başın eğmezsin,
Boş yere ağlatma buna değmezsin,
Bu nasıl gönül, canıma düşman!...


Veysel Kimene
 Sevda Şairi
(Kemal Yenice)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...