CAFERABİ VE SELAMİ!..





Bir zamanlar uzun bir süre Twitter da Cafer abi ve Selami tiplemesini yapıyordum, 140 karaktere sığdırması zor olsa da idare ediyordu..
Derken bir gün Sayın Hamdi Alkan beyefendinin  dikkatini çektim; ancak eleştiri babında:  ”Ünlem işareti buralarda kullanılmaz” diye benim yazıma şerh düştü , bozuldum cevapta vermedim ancak hevesim hayli kırıldı nitekim sonunda bıraktım..İşgüzarlık işte” Sana ne be kardeşim, işine gelirse oku, gelmezse gül geç "derdi,  bir başkası olaydı, karşıma almam o saygın bir sanatçı ve sanatçı kişiliğine saygı duyarım her daim..Neyse..
Ünlem işaretinin mana ve ehemmiyetini biliyordum fakat burada o dikkat çekmek ve orijinalliği korumak içindi!..
ÖRNEKLER:(Yüzlercesi var)
Ünleme takılmadan önceki tiplemelerden :

       *Cafer Abi!  Ayakkabı!
-İlk tanıştığın - tanıyan kişi ayaklarına bakar; İtalyan deri; ”Parası var” eğer vinlex ise ”yardıma ihtiyacı var” der, Selami....

            *Cafer Abi!  Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar?!
-Biraz ayıp ama geriden anlar, ya maşayı kaparlar, ya da kendine birer avukat tutarlar, Selami...

         *Cafer Abi! Hariciye polikliniği!
         -Vatandaşın kuyrukta, feryat - figan ve koro halinde, doktorumuz nerede çıldırmak üzereyim         diye, notasız gazel okuma yeridir,  Selami....
         *Cafer Abi!  Evlilik!
         -Hayatını düzene sokmak için ihtiyacın olan tek şey, bir bakmışsın bütün dertlerin sona ermiş, mutluluktan gökkuşağı işersin, Selami....
         *Cafer Abi! ”Herkes erken gelmiş”!
        -2023’ten sonra gelecektin ki, ekonominin tavan yaptığı rüyasını yaşayasın, şimdiki rüyalar boktan, Selami...
        *Cafer  Abi!  Doğru!
      - Küçük doğrular yapmak için, büyük yanlışlar yapıyoruz, Selami…
        *Cafer Abi! ”Nokta atışı yokmuş meğer”!
       -”Boşa atışla geçen ömrüme yanarım” adlı romanı ile ün yapan zındık Hasan Hüsnü Mübarek kıyak para kaptı, Selami...

      *Cafer Abi!   ”Yaşamayan nasıl bilsin?”!
     -Başlangıcı-sonu,depresyonu-üzüntüyü, acıyı-kederi, varlığı-yokluğu, açlığı-tokluğu, baş ağrısı-diş ağrısı, birde basuru, Selami..
       *Cafer Abi! Hata! 
     -Benim yaptığım hatalardan ders alamazsın, kendi hatanı yapmalısın, Selami...
     *Cafer  Abi!  Yabancı dil !
    -Bende Japonca öğrendim,mesela örnek olarak; “Kairo, dıgıdık, dıgıdık, üs kat bilgisayar odası..” nasıl?   Selami..

Daha bir sürü yüzlerce!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hamdi bey etkisiyle sonlandırdım ancak bu defa şiire başladım..
“11 caferabi12 “buradan doğdu! Ve edebiyat defteri şiir sitesine kayıt oldum, şimdi aranızda sevda şairi olarak dostça kalıyorum..
Şiire başlama yılım 2012 yılının 11 ayına tekamül ediyor, o gün bu gün şiir karalıyorum!!!!
Kaderin Matematiğine gelince onu da şimdi  yazımı yazarken çözdüm;
Bir anda kafa lambasına göre;
Eşim “Mayıs 11” doğumlu, ben “Mayıs 12” doğumluyum ne dersiniz budamı tesadüf..
Bu resmen kaderin matematiği!.....  11 caferabi12   uğurum oldu hala kullanırım!..
Kaderin matematiğine göre;
Yani bir şeyler buna itiyor insanı, siz ne dersiniz?...

Veysel Kimene
Sevda Şairi
(Kemal Yenice)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...