Hiç beklenmedik süprizle doğar!..


Hiç beklenmedik sürprizle doğar!..

Geçmiş yıl oldu hayli zaman sonra aklıma düştü, paylaşayım istedim!..

Hepimizin bazı zor günleri olmuştur elbette, bazen maddi bazen manevi....
Ramazan ayı ortası idi;
Her nasıl olduysa 500 tl nakit para bir şekilde elden uçtu, Ramazan evin ihtiyaçları ne yapsam düşünceleri beni boğmakta.
Ertesi gün beklenmedik bir şey oldu, eski alış veriş yaptığım halıcı oğluyla bir not kağıdı gönderdi,
“Amca bu  numarayı arayacakmışsın” şaşkın yüzüne baktım sadece!
Hemen telefona sarıldım, karşıma çıkan kişi: “ Benim elemana ihtiyacım vardı mağazalara bu notu bıraktım" dedi..
Sözkonusu kişi, bilirsiniz işte, eski nokia telefonlar vardı akıllılar çıkmadan önce, onlara cep telefonu kılıfı imalatı yapıyormuş, Ankara/İskitlerde bir atölye açmış, neyse beni davet etti, gittim görüştük.
Ertesi gün işe başladım; kesme-yapıştırma- zımbalama-mıknatıslama gibi işler, alıştım işe; bu arada kendini tanımaya çalışıyordum...
Baktım çok dindar biri namaz vakitlerinde personele izin veriyor Cuma günleri Cuma namazına götürüyordu..Kendisi Çorumlu Mehmet bey, soy ismini önemsemedim.
Haftada 120 tl veriyordu basit işti az kazançlıydı üzmedik pazarlıkta; ancak Ramazan Bayramı arifesine geldik, haftalıkları dağıtıyordu ki işçilerine böyle bayrama mahsus ikramiye veriyormuş, kısmete bak,
Vermesin mi bana 500 tl..kaybettiğim o tutar avucumdaydı, şaşkın şaşkın yüzüne baktım sadece kısık bir sesle teşekkür edebildim..

Kendisine ve dükkanına alışmıştım, çalışma sırasında sohbet ederken: “ Mehmet bey, o gün telefon gelmeden önce, daha sı  günden önceki gecede Rahmetli Bediüzzaman Sait Nursi hocayı rüyamda gördüm katı ve sert bakıyordu, çocuklara anlattım şaşkındık, demek senin atölyende çalışma varmış neye yorayım” dedim..
İçerde namazgaha gitti vebana küçük cep kitabını hediye etti, bu Rahmetli Bediüzzaman Sait Nursi  hocanın “SÖZLER” adlı kitabıydı!..
Hala saklarım kitaplığımda...
Ara sıra okurum, metroda-otobüste başıma dikilenler tuhaf tuhaf bak sada hayat denen muammada bu tür yayımlara ihtiyaç var.

İşin özü şu; Nasıl bir rastlantıydı, hala çok zaman önce işten ayrılmama rağmen etkisi üzerimden gitmedi..
Sizce bu işin sırrı ne?

Veysel Kimene
Sevda Şairi
(Kemal Yenice)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Susma gönlüm sen söyle!...

Sürçe lisan ettimse affola!...

Kaldı!...